به گزارش روزنامه شرق بیش از ۲۷۰ نفر در شهرهای مختلف ایران با اتهامات سنگین بازداشت شده‌اند

بیشترین بازداشت‌ها در ۲۴ ساعت گذشته و در استان‌های آذربایجان غربی و اصفهان صورت گرفته است

 

روزنامه شرق چاپ تهران در گزارشی مفصل نوشت که در سالگرد کشته‌شدن مهسا امینی، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷۰ نفر در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند. 

«تلاش برای تحریک مردم به اعتراض»، «تشویش اذهان عمومی»، «تلاش برای بمبگذاری»، «تلاش برای حمله به تجمع مردم و کشته‌سازی» و «همراه داشتن سلاح»، از جمله اتهاماتی است که نهادها و مقام‌های رسمی به بازداشت‌شدگان نسبت داده‌‌اند و دستگاه‌های امنیتی آن‌ها را «عناصر ضدامنیتی» می‌خوانند. 

بنا به گزارش روزنامه شرق، بیشترین بازداشت‌‌ها در استان آذربایجان غربی انجام گرفته ‌و اتهام اغلب بازداشتی‌ها در این استان، «تشویش اذهان عمومی» است.  

به گفته فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی، در شبانه‌روز گذشته ۱۳۷ نفر در این استان بازداشت شده‌اند. 

پس از آذربایجان غربی، بیشترین شناسایی و بازداشت‌ها در استان اصفهان رخ داده است. 

به گفته نیروی انتظامی اصفهان، دست‌کم ۹۷ نفردر سالگرد کشته‌شدن مهسا امینی در این استان بازداشت شده‌اند. اتهام اغلب این بازداشتی‌ها هم «تشویش اذهان عمومی» گزارش شده‌ است.

همزمان، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در استان فارس نیز یکشنبه، ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر)، در اطلاعیه‌ای، از بازداشت گروهی «برخی از عناصر ضد‌امنیتی» خبر داد. 

به گفته اطلاعات سپاه، «گروهی منسجم» در شهرستان مرودشت در این استان، اقدام به شعارنویسی و «تحریک اذهان عمومی» کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش روزنامه شرق، در شبانه‌روز گذشته در چهار شهرستان در استان کردستان نیز بیش از ۱۶ نفر بازداشت شده‌اند. 

بنا به این گزارش، مقام‌های رسمی اغلب این افراد را عمدتا به «ارتباط با گروهک‌های تروریستی» متهم کرده‌اند، اما جزئیات بیشتری ارائه نداده‌اند. 

خبرگزاری تسنیم، به نقل از فرمانده سپاه کردستان نوشت که امروز، یکشنبه، ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر)، دو نفر در شهر مریوان و سه نفر از «عوامل ضدانقلاب» در دیوان‌دره بازداشت شده‌اند. به گفته این خبرگزاری نزدیک به سپاه‌ پاسداران، چهار شهروند نیز در شهرستان سقز، زادگاه مهسا امینی، به اتهام «اقدامات تروریستی» دستگیر شده‌اند. 

دادستان استان‌ اردبیل هم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از بازداشت دو نفر به اتهام‌ حرکت‌های «تروریستی» خبرداده است. 

در استان آذربایجان شرقی نیز یک نفر با اتهام سنگین «تلاش برای اقدام انتحاری» تحت بازجویی است. 

به گفته نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی، این فرد قصد داشته است یکی از میدان‌های این استان را با تعدادی کپسول گاز منفجرکند.

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گزارش داد که در استان کهگیلویه و بویراحمد «۱۵ نفر از اعضای شبکه‌های سازمان یافته تروریستی به اتهام ساخت و انفجار بمب‌های دست‌ساز شناسایی و بازداشت شده‌اند».